تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

اقدام عجیب فدراسیون والیبال | تبعیض برای پیام خراسان خراسان

  • کد خبر: ۳۸۳۵۱
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
اقدام عجیب فدراسیون والیبال | تبعیض برای پیام خراسان خراسان
فدراسیون والیبال در اقدامی عجیب از جمع ۴ تیم بدهکار لیگ، فقط تیم پیام خراسان رضوی را حذف کرد!
به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال ایران در‌حالی روز گذشته در تهران برگزار شد که فدراسیون و‌الیبال و سازمان لیگ رسما نماینده خراسان رضوی را از لیگ کنار گذاشتند، اما به ۳ تیم بدهکار دیگر اجازه دادند در مسابقات شرکت کنند! فدراسیون والیبال دیروز تکلیف لیگ برتر والیبال فصل جدید را مشخص کرد و قرار شد این لیگ با حضور ۱۴ تیم برگزار شود. بر‌این‌اساس شهرداری ورامین، سایپا تهران، شهرداری ارومیه، فولاد سپاهان اصفهان، شهرداری گنبد، فولاد سیرجان ایرانیان، هراز آمل، پیکان تهران، راهیاب‌ملل مریوان، شهداب یزد، خاتم اردکان، آذر‌باطری ارومیه، هورسان رامسر و شهرداری قزوین، ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر امسال هستند که قرار است در صورت تأیید ستاد ملی کرونا از ۱۵ شهریور یعنی حدود ۳ هفته دیگر آغاز شود! نکته جالب این مراسم که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، حذف پیام از جدول مسابقات بود؛ آن‌هم درحالی‌که ۳ تیم بدهکار دیگر نیز در بین ۱۴ تیم حاضر در مسابقات وجود دارد که یکی از آن‌ها پیکان، پر‌افتخارترین تیم ایران در آسیاست!


۳ تیم مجوز گرفتند، پیام نگرفت

یکی از مصوبات اولیه جلسه دیروز، کنار‌گذاشتن پیام مشهد از لیگ بود؛ تیمی که هم به فدراسیون و هم به گروهی از بازیکنان و مربیان بدهکار است و، چون نتوانست این بدهی را تا دیروز که آخرین مهلت فدراسیون بود، تسویه کند، عملا از مسابقات حذف شد. اینکه مشهدی‌ها از فرصت پیاپی فدراسیون برای تسویه بدهی خود استفاده نکردند، جای خود دارد؛ اما نکته جالب ماجرا سیاست یک‌بام و دو‌هوای فدراسیون است که پیام را به‌دلیل بدهی از لیگ کنار گذاشت، اما تیم‌های خاتم اردکان، شهرداری قزوین و پیکان تهران را با‌وجود داشتن بدهی در میان تیم‌های این فصل قرار داد! جالب اینکه تیم تهرانی نه‌تن‌ها بدهی خود را نداده که حتی از فدراسیون هم طلبکار بود و به‌همین‌دلیل دیروز لحظاتی بین سرمربی تیم پیکان و مشاور عالی فدراسیون درگیری لفظی به وجود آمد!
 
فدراسیون والیبال اعلام کرده بود که تیم‌ها برای حضور در قرعه‌کشی تا دوشنبه، ۲۰مردادماه، زمان دارند که بدهی‌های خود را تسویه کنند، اما تیم پیکان این کار را انجام نداده بود که باعث شد بگو‌مگویی هم میان محمد ترکاشوند، سرمربی این تیم، با وحید مرادی، مشاور عالی فدراسیون، صورت بگیرد. نتیجه این مجادله این شد که فدراسیون والیبال به‌دلیل منطقی‌بودن دلیل تسویه‌نکردن تیم پیکان! اجازه داد خودروسازان پایتخت و پر‌افتخارترین تیم والیبال آسیا، برای فصل آینده نیز در جدول مسابقات حضور داشته باشد! مشاور عالی فدراسیون پیش از شروع مراسم قرعه‌کشی درباره تیم‌های بدهکار گفته بود: ۱۶میلیارد بدهی انباشته از‌سوی باشگاه‌ها وجود دارد و همین امر باعث فشار نهاد‌های نظارتی بر فدراسیون شده است.


حاشیه در مراسم قرعه‌کشی

مراسم قرعه‌کشی سی‌و‌چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال غیر از حذف پیام که برای ما مشهدی‌ها فقط مهم بود نه هیچ کس دیگری! حواشی زیادی نیز داشت.
ابتدا قرار بود تعیین مسابقات و برنامه بازی‌ها قرعه‌کشی شود، اما به‌طور‌ناگهانی اعلام شد تعیین حریفان سیدبندی شده و در چند روز آینده، تاریخ و ساعت بازی‌ها اعلام می‌شود! براین‌اساس تیم‌های اول تا هفتم در هفته اول میزبان و تیم‌های هشتم تا چهاردهم میهمان هستند و یک‌هفته‌در‌میان تغییر می‌کنند. تغییر برنامه ناگهانی فدراسیون والیبال که خبر از بی‌برنامگی در این فدراسیون می‌دهد، با واکنش چند مربی سرشناس کشورمان همراه شد. مصطفی کارخانه و بهروز عطایی انتقاد‌های تندی به نحوه برگزاری مسابقات داشتند که منجر به بحث بین آن‌ها و شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویداد‌ها و وحید مرادی مشاور عالی فدراسیون شد. محمد ترکاشوند، سرمربی تیم والیبال پیکان، در اعتراض به مهلت فدراسیون برای تعیین‌تکلیف بدهی‌ها، گفت: الان مانند پلیس آمریکایی پا روی گلو گذاشته‌اید. به‌دلیل کرونا ما ۳۰ درصد از قراردادمان را بخشیدیم؛ شما چه‌کار کردید؟ پدر خانواده برای این باشگاه‌ها چه کرده است؟

همچنین مصطفی کارخانه از شیوه مدیریت لیگ و نگاه فدراسیون به باشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: هر تیمی برای شرکت در مسابقات حدود ۱۰میلیارد تومان هزینه می‌کند که ۱۵۰میلیون تومان آن به‌عنوان ورودی لیگ به فدراسیون پرداخت می‌شود. باوجوداین لیگ ما حتی یک لوگو هم ندارد. در دوره‌های گذشته جام به تیم قهرمان داده می‌شد که پس از چند ساعت پایه‌اش کنده می‌شد. وی افزود: همه نگاه و انرژی فدراسیون، صرف تیم‌های ملی می‌شود. موفقیت تیم ملی برای ما افتخار است، اما نباید باشگاه‌ها فراموش شوند. باشگاه‌ها دغدغه مالی بازیکنان را برطرف می‌کنند، زیرا فدراسیون به آن‌ها پولی نمی‌دهد. پرافتخارترین مربی لیگ والیبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی فرزند فدراسیون و باشگاه‌ها بچه سرراهی هستند. برگزاری خوب لیگ به تیم ملی کمک می‌کند. اگر تیم ملی در المپیک شکست بخورد، همه ما شکست خورده‌ایم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->